تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۳ | کد خبر: 142028 | منبع: | پرینت |
در حمله انتحاری در جلال آباد 23 تن کشته و زخمی شدند.
تعدادی از مردم ملکی ولایت ننگرهار، بدلیل آنچه تلاش ها برای نا امن ساختن ولسوالی خیوه ننگرهار دانسته می شود، دست به اعتراض زده بودند که در میان معترضان حمله انتحاری روی داد.
این حمله انتحاری پس از چاشت روز پنجشنبه در مربوطات حوزه اول شهر جلال آباد ولایت ننگرهار به وقوع پیوست.
در این حمله انتحاری 8 تن کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.
کد (4)
>>> تا زمانیکه دولت دو سره بی عدالت و ترمپ موجود باشد امنیت نمی اید
>>> Haidarzoda
ظهور بنام قبیله ای افغان به دلیل خشک سالی طولانی در غرب کوه های سلیمان و جمع آوری علف ناجیز چاروا های شان از طرف مردم بومی مسلمان سرزمین زیبا خراسان به حس بشر دوستی در آغوش پذیرفتند ، اولا در اسلام عزیز تضات و برتری وجود ندارد چون اسلام دین برادری برابری و عدالت است. بنابرین قوم بزرگ تاجیک فارسی زبان تمیز ورنگ بو نمی خواهندآنچه که میخواند همزیستی وهمگرای که ازنیاکان فرهنگ دوست خود ارث برده اند که بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند.
همچنین خاطرنشان ساخت ظهور قومی بنام افغان « پشتون » ازکوه های سلیمان در شمال غرب پاکستان کنونی در مرگز شهر مستنگ در تاریخ یمنی محاربات سلطان محمد از افغانان و محل سکونت آنان در وادی رور سند و اطراف کوه های سلیمان در هند نام برده است.
و همچنان ابوریحان بیرونی در کتاب تحقیق ماللهند نوشه است قبیل افغان در کوه های غرب هندوستان به سر می بردند وتابه حدود رودخانه سمندر میرسد.
مرحوم میرمحمد صدیق فرهنگ می گوید واژه ی پشتون و افغان در آثار نویسدگان وشا عران این قوم این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.
دیگر کشور نیز به معنی واحد ویکسان هردو واژه ی پشتون وافغان تأکید میکند: «هنگامیکه زبان پشتو به مرحلۀ خط وکتابت رسیده است کلمات افغان وپشتون درآثار نویسندگان وشاعران این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.»
منابع و ما خذ : 1_ آکا دمیسین دکتر عبدالاحمد جاوید، مقاله کابل در گذار گاه تارخ ، مجله سباوون ، سال اول دلو1366.
2_ میر غلام محمد غبار، جغرافیای تاریخی افغانسان
3_ عبدالحی حبیبی ، مجله آریانا کابل 1348
4 _ ولادمیربارتولد، تشریح جغرافیا تاریخ خلافت شرقی ، ترجمه عرفان چاپ تهران صفه 374
5 _ محمد امین زواری ، جغرافیای تاریخ بلخ، بنیاد موقفات افشار، تهران 1388 .
6_ تاریخ سیستان - تالیف 445 هجری – بتصحیح ملک الشعرا بهار چاپ تهران 1314
7—غفور روف باباجان . تاجیکان . تاریخ قرون وسطی و دوره نوین دوشنبه انشار وزرات فرهنگ وارشاد اسلامی 1377.
8 -- فرهنگ، میر محمدصدیق، افغانستان درپنج قرن اخیر، جلد اول، ص
>>> عزیزم!!!!!!!!!!!!!!
درین شکی نیست که همه انسانها از یک نسل ّیدا شده اند!!!!!! یا در سلیمان یا در خاش بدخشان! تاجک بدخشی و ّشتون ّکتیکا همان سیاه مغز اند که نه تاجک و نه دبابک است!!!!!!!!
هر قوم ریشه دارد وبه ادم میرسد!!!! ّشتون همان ّشتون است که کوروش کبیر توسطش فتوحات میکرد!!!!!!!!!! و ناموس شاهان اصهان را نگهمیداشت!!!!!!! ّشتون کم نفوس وزیر تسلط متمادی فارسیان(نه تاجک و بابک که در تاریخ یک مرتبه تصادفا در زمان سامانی صاجی سامان شدند) وراندن ّپشتونها توسط فارسیان و غصب زمینها وتاسیس خراسان پشتونها را از ازادی محروم ساخته بودند! اما زمانیکه این قوم منی با نفوس شد همه فارس را با قوت غیرت خودرا از شر وفساد نجات داد و ابدا به این تسلیم نخواهیم شد تا هر بوتل لر سرش حکومت کند!!!!! و این یک حقیقت است!!!!!!! همین ّشتون است که میجنگد ورنه بروید حال تاجکستان ازبیک وترکمن را ببینید ! به خواب روسی غرق اند ولی دشمن ّۀشتونیکه به امیر بخار جای داد اما جهاد نکرد!!!!!!!!!!!
موخذ___________
حاکمیت پشتون
ملتیکه همه جهان از غمش در غم است
زور است یا کچالو!!!!!!!!!!
مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است