تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ ۱۳۹۶/۱۲/۷ | کد خبر: 147485 | منبع: | پرینت |
هویت جعلی و تحمیلی نمی خواهیم.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید علی جاوید رییس کمیسیون هویت خواهی اقوام روز یکشنبه 6 حوت 96 در نشست سران جمعی از اقوام کشور در کابل در واکنش به توزیع شناسنامه های الکترونیک بدون درج نام بعضی اقوام کشور گفت: از رییس جمهور کشور مجدانه می خواهم که حکم خود را در رابطه با نوشتن نام اقوام از جمله سادات، بیات، خلیلی، تیموری، قرلق و سایر اقوام صادر کند.
جاوید تصریح کرده است که در صورت صادر شدن این حکم، این اقوام ممد و همکار حکومت می مانند.
سران اقوام در این نشست گفته اند که اگر نام قوم شان در شناسنامه ها درج نشود با حرکت های مدنی مانع توزیع شناسنامه ها خواهند شد.
کد (26)
>>> این امر کدام قومندان است.
>>> اقوام جنت غواروزى ، داعش زى، گلوزى، پنجاب زى، وهابى زى و انتحارى زى نيز خواهان ذكر نام در تذكره مى باشيم در غير آن اخطار مى دهيم أفغانستان را رها كرده و اعلان جهلد نموده و عواقب آن به دوش دولت مى باشد.
>>> چرا بر دور نام انسانیت همه متحد و یکپارچه نشویم که بر دور نام یک قوم همه قوم های کشور متحد شویم؟
این وحدت ملی است یا یکسان سازی به جبر و به زور بنفع یک قوم خاص؟
نه، تشکر، افغان یا افغان یکی از نام های قوم پشتون است که از طرف غیر پشتونها به آنها اطلاق میشود، مانند اپگان یا پتهان، در حالیکه خود اوغان ها به خود پشتون یا پختون می نامند.
>>> تحمیل نام یک قوم کشور بر قوم های دیگر کشور یک خیانت است و خاموشی علیه این خیانت هم خودش یک بزدلی و بیغیرتی میباشد.
افغان یا اوغان یکی از نام های تاریخی پشتونها است و به این اساس نام ملی تمام شهروندان یک کشور چندین قومی شده نمیتواند.
>>> افغان، اپگان، اوغان پتهان، پشتون، پختون، همه یکی است و نام قومی پشتونها است۰ خود پشتونها بخود پشتون یا پختون میخوانند در حالیکه اقوام دیگر چون عرب، فارس، ترک، هندی و غیره به آنها افغان، اپگان، اوغان، پتهان یاد میکردند۰
هموطن پشتون تواگر خودت را افغان یا اوغان میخوانی آن حق مسلم تو است و در آن هیچ مشکلی نیست۰
ولی تو هموطن غیر پشتون اگر پشتون نیستی ولی بازهم خودت را افغان یا اوغان مینامی پس بدان که یک ساده لوح خوشباور بیخبری بیش نیستی، ویا یک هویت فروخته بیغیرت بی همه چیزی هستی که نه از تاریخت خبر داری نه از هویت ات۰
افغان یا اوغان نام قومی است نه نام ملی۰
این نام اولین بار در قانون اساسی سال ۱۳۴۳ توسط حاکم های پشتون بر ملت تحمیل شد وتا بحال با جعل و فریب در ماده چهارم قانون اساسی وجود دارد که باید اصلاح و تغیر بخورد۰
قانون اساسی حرف قرآن نیست و همیشه قابل اصلاح میباشد۰
>>> پشتونها به مساوات برابری و احترام ارزش های متقابل دیگر اقوام باور ندارند. بهترین کاری که آنها میکنند اینست که بزور ویا به رضا یکسان سازی میکنند و اسمش را هم گذاشته اند وحدت ملی. هویت دیگران را هذف میکنند و همه را به جبر افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند.
>>> ثبت عناوین قومی در کارت های هویت برقی گام دیگر ی از روحیه ای تجزیه طلبی سران این اقوام میباشد. رییس جمهور هم که ظاهرا شخص تحصیلکرده است وقت و پول های خیراتی رابا جر و بحث های قومی بر باد میدهد. آن هاییکه در پی قوم گرایی و تاکید روی اطلاق کلمه ای افغان بر همه اقوام ساکن افغانستان اند نیز دچار اشتباه میشوند. تیکه داران قدرت در افغانستان یعنی اشرار دیروز در تبانی با مافیای بین الملی بر سینه ا ی ملیونها شهروند افغانستان صرف نظر از قوم و زبان نشسته اند و بر ادامه ای سیاست های انگریزی شان یعنی تفرقه بیانداز و حکومت کن همچنان مشغول اند. مردم افغانستان راه دور و دشوار مبارزه بخاطر عدالت اجتماعی و اقتصادی در پیش دارند. تنظیم های اسلامی شیعه و سنی منابع و گردان های درست برای رهبری جامعه ای افغانستان نیستند. اینها از شروع جنگ شان علیه ج.د.ا.معلوم بودند که کی ها هستند. سقوط حکومت دکتور نجیب الله برای انها یک حادثه ای غمناک بود هیچ یک از انها نمیخواستند به کابل بیایند.مولوی محمد نبی اعلام کرد که هوای کابل برای وی ساز گار نیست.دگران هم بخاطر حفظ جان و امنیت شان حاضر نبودندکه به کابل بیایند زیرا آنها پایگاه مردمی نداشتند برنامه اقتصادی و اجتماعی نداشتند، آنها در ده سال مهاجرت به فکر اندوختن پول بودند که اکنون مردم افغانستان حرص بی پا یان انها را در این رابطه شاهد اند . یکبار دگر باید گفت که مردم دنبال سیاست های ناعاقبت اندیش و تجزیه طلبا نه ای این اخوند ها نروید وحدت خویش راحفظ کنید ورنه حالت مردم بد تر از شهروندان سوریه خواهد بود...تبریز پروانی..
>>> دوستان محترم یک مطلب باید صریحا گفته شود که نزدیکی بین اقوام بخصوص پشتون و تاجیک در چند دهه ای اخیر طور چشمگیر بوجود آمده است بخصوص ازدواج ها در مراکز ولایات طور خاص شهر کابل.مشکل اساسی و تضاد میان پشتون و تاجیک توسط نادرشاه بوجود آمد زیرا مردم جنوبی در گرفتن تخت پادشاهی به او یاری رسانده بودند و او هم اولین گامی که برداشت ، معاف جوانان جنوبی از خدمت زیر بیرق ، چنین امتیاز مخصوص جنوبی بود و، نه قندهاری و نه لغمانی و ننگرهاری شامل این امتیاز میشدند و این مشکل زمانی عمیق تر شد که نادر خان برای سرکوب قیام ها در کوهدامن از همین مردم استفاده کرد و گفت که سر مردم کوهدامن از ما و مال شان از شما.این امتیازی بود که پیامبر در جنگها یش با مخا لفین برای تشویق مسلمانان در جنگ ها به پیروانش میداد و پیامبر یک پیشنهادفوق العاده موثر دگر نیز داشت و آن بهشت و هفتاد حور برای شهدای مجرد.البته چنین فتوا را ملایان در رابطه به مردم کوهدامن نمیتوانستند بدهند. مردم افغانستان سا لها در نقاط مختلف پهلوی هم زندگی کرده اند و خواهند کرد در شهر کابل در هر گوشه ای آن بروید تاجیک و پشتون شانه به شانه مصروف کار اند و همسایه اند احمد شاه ابدالی در سمت رهبری کشور از استعداد های تمام ملیت ها استفاده میکرد او در زبان فارسی شاعر چیره دست بود ، کاش یک بر صدم حصه ای از درایت و کفایت سیاسی این شخصیت را رهبران امروزی در افغانستان میداشتند. هیچ مدرکی وجود ندارد که ملیت ها در کشور بنام زبان و قوم خون یکدگر را ریختانده باشند ولی عده ای از شاهان چون عبدالرحمن خان ، نادر شاه ، و امروز اشرف غنی و عده ای از مافیای اخوانیت در وجود عده ای از جمعیتی ها ، گلبدینی ها و تجزیه طلبان خراسان طلب کشور را به سوی یک جنگ خطرناک قومی و زبانی میبرند پیروزی افغانستان در وحدت تشکیلاتی و سیاسی آن میباشد نه در افترا ق....
تبریز پروانی
>>> دوستان محترم یک مطلب باید صریحا گفته شود که نزدیکی بین اقوام بخصوص پشتون و تاجیک در چند دهه ای اخیر طور چشمگیر بوجود آمده است بخصوص ازدواج ها در مراکز ولایات طور خاص شهر کابل.مشکل اساسی و تضاد میان پشتون و تاجیک توسط نادرشاه بوجود آمد زیرا مردم جنوبی در گرفتن تخت پادشاهی به او یاری رسانده بودند و او هم اولین گامی که برداشت ، معاف جوانان جنوبی از خدمت زیر بیرق ، چنین امتیاز مخصوص جنوبی بود و، نه قندهاری و نه لغمانی و ننگرهاری شامل این امتیاز میشدند و این مشکل زمانی عمیق تر شد که نادر خان برای سرکوب قیام ها در کوهدامن از همین مردم استفاده کرد و گفت که سر مردم کوهدامن از ما و مال شان از شما.این امتیازی بود که پیامبر در جنگها یش با مخا لفین برای تشویق مسلمانان در جنگ ها به پیروانش میداد و پیامبر یک پیشنهادفوق العاده موثر دگر نیز داشت و آن بهشت و هفتاد حور برای شهدای مجرد.البته چنین فتوا را ملایان در رابطه به مردم کوهدامن نمیتوانستند بدهند. مردم افغانستان سا لها در نقاط مختلف پهلوی هم زندگی کرده اند و خواهند کرد در شهر کابل در هر گوشه ای آن بروید تاجیک و پشتون شانه به شانه مصروف کار اند و همسایه اند احمد شاه ابدالی در سمت رهبری کشور از استعداد های تمام ملیت ها استفاده میکرد او در زبان فارسی شاعر چیره دست بود ، کاش یک بر صدم حصه ای از درایت و کفایت سیاسی این شخصیت را رهبران امروزی در افغانستان میداشتند. هیچ مدرکی وجود ندارد که ملیت ها در کشور بنام زبان و قوم خون یکدگر را ریختانده باشند ولی عده ای از شاهان چون عبدالرحمن خان ، نادر شاه ، و امروز اشرف غنی و عده ای از مافیای اخوانیت در وجود عده ای از جمعیتی ها ، گلبدینی ها و تجزیه طلبان خراسان طلب کشور را به سوی یک جنگ خطرناک قومی و زبانی میبرند پیروزی افغانستان در وحدت تشکیلاتی و سیاسی آن میباشد نه در افترا ق....
تبریز پروانی
مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است