تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ | کد خبر: 147983 | منبع: | پرینت |
برای اصلاح اساسی در جامعه گوسفندی قاعده بازی را باید تغییر داد با تغییر چوپان مشکل حل نمی شود.
در جامعه گوسفندى؛ حضرت چوپان رهبر، پیشوا، مالک و خداوندگار مطلق می باشد.
ساکنان جامعه گوسفندی به چهار دسته تقسیم می شوند:
الف) چوپان که رهبر و پیشوای مطلق است.
ب) گوسفندان که مسیر زندگی، حیات و ممات و سود و زیان آنها را تنها چوپان مشخص و معین می نماید.
ج) سگ ها که وظیفه سگ ها توسط چوپان تعریف می شود و سگ ها در واقع محافظ منافع چوپان می باشند اما گوسفندان فکر می کنند که سگ ها تنها حافظ امنیت آنها هستند،
گوسفندان نمی دانند که در واقع سگ ها تنها و تنها محافظ و پاسدار منافع چوپان اند و آنها ثروت چوپان بشمار می روند.
د) گرگان که در جامعه گوسفندی گرگ در واقع دشمن منافع چوپان است اما از آنجا که بزرگ ترین منافع و ثروت چوپان همان گوسفندان هستند پس در اینجا با توجه به اشتراک منافع دشمن چوپان دشمن گوسفندان هم است.
نکته ی مهمی که گوسفندان متوجه نیستند این است که چوپان خود در واقع گرگ است، گرگ بزرگ و تمامیت خواه. او است که تصمیم می گیرد چه وقت کدام گوسفند چاق و چله را قربانی نماید، کدام گوسفند را چه زمانی در پیش پای که ذبح نماید، در چه زمانی گوسفندان را تهدید به تهاجم گرگان نماید و چند تا را به قصاب بسپارد و ....
نتیجه
در جامعه گوسفندی تعریف و تقسیم چوپان ها به خوب و بد احمقانه است زیرا تا زمانیکه گوسفندان معتقد به ساختار جامعه گوسفندی هستند و چوپان را منجی خود می دانند این سناریو تا ابد تکرار خواهد شد.
راه حل تغییر چوپان نیست بلکه باید قاعده بازی را تغییر داد.
عبدالحی خراسانی
>>> Zafari
وقتی ارگ به دوازده خواست جمیعت اسلامی در بدل پُست ولایت بلخ تن در می دهد،معنی اش این است که ولایت بلخ مهمتر از این دوازده خواست است.دوازده خواستی که هیچگاهی عملی نخواهد شد.
تاریخ را مرور کنید،از داکتر عبدالله عبرت بگیرید.
>>> عبدالحی خراسانی زنده باشی آموزنده است
حیدری
مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است