تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۱ | کد خبر: 156087 | منبع: | پرینت |
هدف تروریسم خلق وحشت، کشتن گروهی و فلهای آدمهاست. کشتن هر گروهیکه واکنش بیشتر ایجادکند، تاثیرگذاری زیادتر در مناسبات سیاسی، فرهنگی و دینی داشته باشد، لزوما که برای مجریان ترور بیشتر شادی آور و سود آفرین است.
حمله انتحاری در محفل گرامی داشت از پیامبر اسلام که در آن بیش از چهل تن عالم دین و عاشقان راه پیامبر اسلام شهید شدند، مایه تاسف و اندوهاست، چون دهها خانواده در فرش سوگ نشستند، کودکان و زنان بیشماری بیسرپناه و دربدرشدند و آدمهای زیاد از نعمت زندگی محروم گردیدند.
از سوی دیگر آنانکه تقریبا از این حادثه خشنود به نظر میرسند، میگویند که علمای کرام همواره بجای اینکه واکنش شدید و صنفی در قبال حملات انتحاری و افراطیت مذهبی داشته باشند، آزادی بیان را هدف قرار دادند، از گسترش فعالیتهای جنبشها و نهادهای جامعه مدنی و برنامههای تلویزیونی ابراز نگرانی داشتند/ دارند، بجای تقبیح فتواهای جهادی طالبان، در قبال پوشیدن لباس زنان اعلامیه صادر کردند، به دگراندیشی و پذیرش تنوع و تکثر فرهنگی تنفر نشان دادند، فرهنگ مدارا و تساهل را بر کوبیدن طبل جهاد و خشونت معاوضه کردند، مردمسالاری را نکوهش و خلافت/ امارت را تبلیغ کردند، در برابرحملات انتحاری و اعلام جهاد طالبان جانبی خاموشی را برگزیدند، برخیهایشان آشکارا از خواندن نماز جنازه سربازان ابا ورزیدند و گاهی اگر فتوایی هم داده اند در عوض از دولت امیتاز گرفتند، همین چند قبل در برابر سخنان رییس شورای علمای پاکستان بجای واکنش صنفی، خاموشی را انتخاب کردند. ترویج تفکر افراطی، صدور آموزههای خشونتبار، سکوت در برابر جنایات طالبان و دهها مورد دیگر میتواند از دلایل نارضایتی مردم از علما باشد.
امیدوارم این حادثه غمانگیز سبب بیداری سیاسی علما شود تا دیگر با زبان طالبانی با مردم سخن نگویند و بدانند که حامیان و تمویلگران تروریسم با هیچ گروه در کشور سر سازگاری ندارند و با هیچ کسی هم رحم نمیکنند.
در اخیر برای شهدا فردوس برین و برای بازماندگانشان صبر و شیکبایی تمنادارم.
امین کاوه
>>> Bاولین بار است که انتحاری بالای علمای دین صورت میگیرد علما ی که اعمال انتحاری طالبان را مقاومت ملی میدانند و در اکثر مساجد علمای دین به طرفداری طالبان یاوه سرایی میکنند وعالمان و ملا های که جنازه عساکر قهرمان ما را نمیخواهند و جنازه شان را حرام میدانند از حکومت معاش میگیرند و برخلاف حکومت سخن میزنند و نمک حرامی میکنند و چیزی که خوش ندارند برخلاف اش فتوا می دهند مانند تلوزیو ن و موسیقی و از صنعت و اختراح کافران را و استفاده انرا حرام می دانند اما از هندی و از برق و از طیاره و از موتر و غیره اختراعات کافران استفاده میکنند و قران شریف را در مملک کافر چاپ میکنند زنا را به دیگران حرام میدانند اما خود شان در مساجد لواتط و در اطاق تاویز زنا میکنند و بالای اطفال خورد در مسجد تجاوز جنسی میکنند و غیره و غیره و غیره ما باید در مقابل این ملا ها مجادله کرد و دین اسلام را نجات داد
بصیر نظری
مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است